Stuart Graham ny VD och koncernchef för Skanska

Stuart Graham ny VD och koncernchef för Skanska Skanskas styrelse har utsett Stuart Graham till ny VD och koncernchef för Skanska AB. Stuart Graham kommer att flytta till Stockholm och tillträder omgående sin nya tjänst. Han efterträder Claes Björk som nu lämnar sin nuvarande befattning. Stuart Graham är 56 år och har en fil kand i ekonomi. Han kom till Skanska 1990 när Skanska förvärvade det bolag där han då var VD. Stuart Graham har varit vice VD i Skanska sedan 2001 och har under denna tid bl.a ansvarat för koncernens verksamheter i USA, Latin-amerika, Storbritannien, Hongkong och för Skanska International Projects. Vid tillsättningen av ny VD har styrelsen lagt stor vikt vid att finna en ledare med gedigen erfarenhet från branschen och med kapacitet att leda och utveckla en internationell byggkoncern med omfattande verksamhet inom projektutveckling och facilities management. Avsikten är också att stärka koncernfunktionerna i Stockholm för att leda och styra koncernens strategiska utveckling. En presskonferens med Stuart Graham hålls idag kl. 13.00 på Restaurang Stacy's, Regeringsgatan 61, Stockholm. På presskonferensen medverkar även Sverker Martin-Löf, styrelseordförande i Skanska. Presskonferensen kan även följas direkt på www.skanska.se/nyvd Foto och ytterligare bakgrundsmaterial om Stuart Graham finns på www.skanska.se/nyvd För ytterligare information, kontakta: Tor Krusell, informationsdirektör, Skanska AB, tel 08-753 87 47 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/12/20020912BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/12/20020912BIT00130/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.