Henrik Lange utsedd till Senior Vice President, SKF Group Business Development

Henrik Lange utsedd till Senior Vice President, SKF Group Business Development Henrik Langer har utsetts till Senior Vice President, SKF Group Business Development. Han tillträder befattningen den 5 maj, 2003. Från detta datum kommer han även att ingå i SKFs ledningsgrupp. Henrik Lange har tidigare varit anställd på SKF på olika ledande befattningar och var tills nyligen VD för Johnson Pump. Henrik Lange är 41 år, har examen i internationell ekonomi vid Handelshögskolan i Göteborg. Han kommer att ansvara för koncernens affärsutveckling, omvärldsbevakning, e-handel och IT-strategi samt SKFs Internet/Intranet. Henrik Lange är gift och har två barn. Göteborg den 16 april 2003 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel: 031 337 1541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel: 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/16/20030416BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/16/20030416BIT00560/wkr0002.pdf