Petrobras väljer SKF för förebyggande underhåll

Petrobras väljer SKF för förebyggande underhåll SKF och Petróleo Brasileiro S/A - Petrobras - har undertecknat ett fyraårskontrakt som innebär att SKF Reliability Systems tillhandahåller ett förebyggande underhållsprogram som ser till att roterande maskiner på oljeplattformar arbetar effektivt. Petrobras började utlokalisera sitt förebyggande underhållsprogram - datainsamling, analys och problemkorrigering - för maskinell utrustning på 27 plattformar i Bacia de Campos (Rio de Janeiro), Brasilien, där oljereserverna ligger så djupt ner som 1.300 meter. Tre lokala servicebolag utförde förebyggande underhåll med SKFs bärbara system för datainsamling och analys. Petrobras har nu beslutat utse en ny leverantör och har valt SKF. Göteborg den 17 december 2003 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: PRESS: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel: 031 337 1541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com IR: Marita Björk, SKF Investor Relations, tel: 031 3371994, e-post: Marita.Bjork@SKF.com TECHNICAL PRESS: Colin Roberts, Group Technical Press, tel: +31-306075608, e-mail: colin.roberts@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel: 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00190/wkr0002.pdf