SKF får stororder från GE på lager till flygmotorer

SKF får stororder från GE på lager till flygmotorer SKF har genom MRC Bearings i USA, som ingår i SKF Aerospace, erhållit långtidskontrakt till ett värde av upp till 55 miljoner US dollar av GE Aircraft Engines för leveranser av lager avsedda för huvudaxeln i flygmotorer. Kontrakten täcker GE:s behov för tillverkning samt reservdelar under åren 2002-2006. GE Aircraft Engines är världens ledande leverantör av framdrivningssystem och tjänster inom flygplansmotorer och flygmotorer som används i andra sammanhang. MRC-produkterna kommer att användas i flygplansmotorer och gasmotorturbiner för marina och industriella inbyggnader, bland annat elkraftsproduktion. De lager som MRC tillverkar för GE går från 20 mm till 640 mm i ytterdiameter och tillhör de mest avancerade lager som existerar. Avancerade material, ytterst exakta toleranser och integrerade komponenter gör att dessa lager kan arbeta vid extremt höga hastigheter. Kontrakten med GE stärker SKF Aerospaces ställning som ledande leverantör av flygmotorlager för jetmotorer i stora flygplan. Lagren kommer att tillverkas vid MRC:s anläggningar i Jamestown och Falconer i delstaten New York. Göteborg, den 28 november 2001 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tfn 031 337 1541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tfn. 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT00440/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT00440/bit0002.pdf