SKF förvärvar företag för service av järnvägslager i Australien

SKF förvärvar företag för service av järnvägslager i Australien SKF har förvärvat ett av de ledande företagen för service av järnvägslager i Australien, Rolling Stock Supply & Service Pty Ltd, (RSSS). Företaget är en betydande leverantör av nya och rekonditionerade hjullagerenheter och axelboxar för rullande material i Australien, Nya Zeeland och Asien. RSSS startades 1988, har en årsomsättning i storleksordningen 60 miljoner kronor och har moderna serviceanläggningar i både Perth och Melbourne. Företagets tekniska service erbjuder mobil monteringsservice av hjullagerenheter och även teknisk utbildning och assistans ute hos kunderna. "Förvärvet av RSSS stärker ytterligare vårt åtagande till järnvägsindustrin och för oss ännu närmare våra kunder i området. Genom att kombinera RSSSs och SKFs resurser, inkluderande nya serviceanläggningar, får vi möjlighet att ytterligare öka vår höga servicenivå både till operatörer och till leverantörer av rullande material", säger Egon Ekdahl, Director, SKF Railways. SKF är den ledande leverantören av rullningslager till världens järnvägsindustri och erbjuder ett fullt sortiment av lagerrelaterade produkter och service för alla slag av järnvägsfordon som godståg, lokomotiv, regionaltåg och höghastighetståg. Göteborg den 5 maj 2003 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel: 031 337 1541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel: 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00210/wkr0002.pdf