SKF konsoliderar inom tätningsområdet på den nordamerikanska marknaden

SKF konsoliderar inom tätningsområdet på den nordamerikanska marknaden SKF USA Inc. har tillkännagivit en plan för konsolidering av Chicago Rawhides tätningsverksamhet, för att långsiktigt förbättra företagets konkurrenskraft. Planen innebär stängning av fabriken i Franklin i North Carolina och utlokalisering av formpressningen av komponenter i Guadalajara-fabriken i Mexiko. Tillverkning i Franklin-fabriken kommer att flyttas till andra Chicago Rawhide-anläggningar i Nordamerika. Fabriken i Franklin tillverkar standardtätningar för olika segment av industrikunder i Nordamerika. Formpressningen av komponenter vid tillverkningen av tätningar i CR Mexico kommer att utlokaliseras till en lokal tillverkare. Processen att fasa ut tillverkning kommer att ske under en period på minst 12 månader och kommer att beröra ungefär 170 anställda i de två fabrikerna. Kostnaden för denna konsolidering kommer att täckas av de avskrivningar som kommer att tas i fjärde kvartalet, vilka meddelades i niomånadersrapporten i oktober i år. Göteborg den 11 december 2003 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: PRESS: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel: 031 337 1541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com IR: Marita Björk, SKF Investor Relations, tel: 031 3371994, e-post: Marita.Bjork@SKF.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel: 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT00090/wkr0002.pdf