SKF och SNR ingår avtal om användande av immateriella rättigheter

SKF och SNR ingår avtal om användande av immateriella rättigheter SKF och den franska lagertillverkaren SNR har ingått ett avtal som ger parterna möjlighet att använda vissa immateriella rättigheter, som ägs av den andra parten, för hjullager till personbilar. Genom avtalet får både SKF och SNR tillgång till ny teknologi som bidrar till att bredda det produktsortiment de två företagen kan erbjuda marknaden, med snabbare leveranser, bättre kvalitet och högre värde som följd. - Avtalet är ett naturligt steg i linje med vår strategi att utveckla nya partnerskap, i syfte att få tillgång till nya produkter och system som kan stärka vår konkurrenskraft på marknaden," säger Tom Johnstone, chef för SKF Automotive Division. SKF är världens ledande leverantör av lager och därtill relaterade tjänster med en årlig omsättning på 4,6 miljarder euro. SNR, med huvudkontor i Annecy i Frankrike, är en stor leverantör av lager till den europeiska fordonsindustrin och har en årlig omsättning på 480 miljoner euro. Göteborg den 25 januari 2001 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel 031-3371541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, SE-415 50 Göteborg, tel 031-3371000, fax 031-3372832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/25/20010125BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/25/20010125BIT00500/bit0002.pdf