SKF öppnar Industrial Service Centre i Moskva

SKF öppnar Industrial Service Centre i Moskva Den 3 november öppnar SKF ett Industrial Service Centre i Moskva, Ryssland, för att utöka utbudet av avancerad service i Ryssland och andra CIS (Commonwealth Independent States) länder. Servicecentret i Moskva kommer att omfatta renovering av stora rullningslager och service för maskinspindlar. Centret har en yta på 1500 kvadratmeter och ligger i södra Moskva. Det är utrustat för att kunna hjälpa kunder att möta kraven från den snabbt växande industrin, för att förbättra tillförlitligheten, produktiviteten och kvaliteten i tillverkningsprocessen samt att optimera resursanvändningen. SKF startade i Ryssland redan 1914, fick stänga på 1920-talet och startade igen med eget säljbolag 1991. De viktigaste kundsegmenten på den ryska marknaden är industridistributörer, metallindustri, elektrisk industri och papper och massa. Det finns också några lovande projekt inom olja och gasindustrin. Försäljningen på denna marknad har utvecklats positivt för SKF under senare år, med en genomsnittlig tillväxt på 20% om året. SKF har idag Industrial Service Centres på alla de stora marknaderna i världen, Nordamerika, Sydamerika, Europa och Asien. Det ryska centret är det första i östra Europa. Göteborg den 3 november 2004 Aktiebolaget SKF (Publ.) För ytterligare information, kontakta: PRESS: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel: 031 3371541, e-post: lars.g.Malmer@skf.com IR: Marita Björk, SKF Investor Relations, tel: 031 3371994, e-post: marita.bjork@skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/03/20041103BIT20110/wkr0010.pdf Pressmeddelande i pdf-format