SKF öppnar utvecklingscentrum för tvåhjulingar i Indien

SKF öppnar utvecklingscentrum för tvåhjulingar i Indien SKF har beslutat att etablera ett utvecklingscentrum för tvåhjulingar i Bangalore i Indien. Beslutet att etablera centret grundas på Indiens betydelse som marknad för tvåhjulingar och det faktum att 20 av de 24 miljoner tvåhjulingar som produceras årligen världen över, tillverkas i Asien. Centret kommer att ha som inriktning att utveckla helt ny teknologi samt att optimera den befintliga uppsättningen produkter. Det kommer att stödja SKFs kunder bland tillverkarna av tvåhjulingar världen över med kompetens och utrustning såsom inbyggnadsteknik, konstruktion av produkter och system, avancerade beräkningar och simulering, prototypframställning, samt testning och validering. Med den här investeringen stärker SKF sin roll som global partner till tvåhjulingsindustrin, liksom sitt engagemang på den asiatiska marknaden, och speciellt på den indiska. Utvecklingscentret kommer att ingå i SKF Electrical Division och kommer att starta med 10 anställda och en investeringskostnad för utrustning på 10 miljoner kronor. Göteborg den 13 mars 2003 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel: 031 337 1541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel: 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00320/wkr0002.pdf