SKF stänger fabrik i Tyskland

SKF stänger fabrik i Tyskland SKF GmbH har beslutat stänga fabriken i Etzenhofen, Püttlingen i Tyskland vid slutet av 2004. Fabriken tillverkar glidlager, som i fortsättningen kommer att tillverkas i fabriken i Schweinfurt och även köpas från externa tillverkare. En konkurrensutsatt marknad, hög produktionskostnad i Püttlingen- fabriken, samt valutautvecklingen har påverkat lönsamheten negativt. Kostnadsbesparande åtgärder är därför nödvändiga för att återställa lönsamheten inom glidlagerområdet. Stängningen av fabriken i Püttlingen påverkar ungefär 300 anställda. Göteborg den 8 oktober 2003 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: PRESS: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel: 031 337 1541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com IR: Marita Björk, SKF Investor Relations, tel: 031 3371994, e-post: marita.bjork@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel: 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00300/wkr0002.pdf