SKF tecknar logistikavtal med AvestaPolarit Welding

SKF tecknar logistikavtal med AvestaPolarit Welding SKFs logistikbolag, SKF Logistics Services, har tecknat ytterligare ett logistikavtal. Nu med AvestaPolarit Welding för att hantera central lagerhållning och varuflöden i Europa. SKF Logistics Services har ett globalt tidtabellstyrt leveransnätverk som säkerställer en utmärkt leveransservice till kunder över hela världen. Detta logistikkunnande är en betydande tillgång som erbjuds både SKFs interna kunder och ett växande antal externa kunder. AvestaPolarit Welding tillverkar svetsmaterial för rostfritt stål och tillhör AvestaPolarit-koncernen som är en av världens ledande tillverkare av rostfritt stål. AvestaPolarit Welding har idag tillverkning och lagerhållning i Avesta samt nationell lagerhållning i ytterligare ett antal europeiska länder. - Genom att lagerhålla delar av vår produktion i SKFs europeiska centrallager i Belgien och utnyttja dess dagliga leveranssystem kommer AvestaPolarit Welding att kunna förändra sin Supply Chain- process vilket säkerställer våra kunders krav på snabba, tillförlitliga och kostnadseffektiva leveranser, säger Jacob Sandberg, VD för AvestaPolarit Welding. Avtalet är till en början tvåårigt, men ett långsiktigt samarbete är målet för både SKF och AvestaPolarit Welding. Göteborg den 13 november 2001 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel. 031-3371541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel. 031-3371000, fax 031-3372832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011113BIT00220/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011113BIT00220/bit0001.pdf