Tryggve Sthen har utsetts till President, SKF Automotive Division

Tryggve Sthen har utsetts till President, SKF Automotive Division Tryggve Sthen har utsetts till President, SKF Automotive Division. Han tillträder sin befattning den 1 april 2003, då han efterträder Tom Johnstone som tidigare utnämnts till VD och koncernchef. Tryggve Sthen är direktör på AB Volvo och medlem i Volvos koncernledning. Under sin tid i Volvo har han varit VD för såväl Volvo Lastvagnar som Volvo Construction Equipment. Tidigare har han även haft ett antal viktiga VD - befattningar inom ASEA/ ABB . - Jag är mycket nöjd med att Tryggve kommer att ingå i SKF ledningsgrupp. Han kommer att tillföra avsevärd erfarenhet när det gäller att leda internationell verksamhet, både inom bil- och elektronikaffärerna, säger Tom Johnstone. Tryggve Sthen är 50 år, har en civilingenjörsexamen i teknisk fysik och elektroteknik från Linköpings Tekniska Högskola. Tryggve Sthen är gift, har tre barn och bor i Göteborg. Göteborg den 27 februari 2003 Aktiebolaget SKF (publ.) Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=24358 För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel: 031 337 1541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel: 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00590/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00590/bild.html Pictures