Rekordhög efterfrågan på skidresor till SkiStars alpindestinationer

[REMOVED GRAPHICS]Rekordhög efterfrågan på skidresor till SkiStars alpindestinationer Efterfrågan på skidresor till SkiStars alpindestinationer Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal under hösten 2001 är över förväntan. Antal inkommande telefonsamtal till bokningarna är ca 9.000 i veckan och andelen bokningar via Internet är 20% i Sälen och 10% i Åre. Bokningsläget är per idag 16% högre i volym än vid motsvarande tidpunkt i fjol. Under vintersäsongen 2000/01 uppgick beläggningsgraden till 85%. - Allt fler upptäcker att de hos oss får en alpin upplevelse som är varierad, högkvalitativ och prisvärd - säger verkställande direktören Thorvald Sverdrup. Sälen och Vemdalen öppnar skidåkningen redan till helgen SkiStars samtliga destinationer har under de senaste veckorna haft kyla och därmed kunnat köra snösystemen, därutöver har det kommit några decimeter natursnö. Redan i morgon öppnas för skidåkning i Vemdalen samt Tandådalen och Lindvallen i Sälen. Till nästa helg beräknas även Åre och Hemsedal ha öppet - En tidig säsongstart ger erfarenhetsmässigt ökad efterfrågan på alpin skidåkning. I dagsläget tyder allt på att SkiStar går mot en stark vintersäsong, säger Thorvald Sverdrup. SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O- lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. För ytterligare information kontakta: Thorvald Sverdrup, verkställande direktör Tel +46-280-880 80 Magnus Sjöholm, koncernekonomichef Tel +46-280-880 90 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00660/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00660/bit0001.pdf