SkiStar erbjuder goda snöförhållanden och förvärvar bolag

SkiStar erbjuder goda snöförhållanden och förvärvar bolag Trots en tidig vår kan SkiStars destinationer erbjuda god snötillgång och bra förhållanden för alpin skidåkning. I Sälen, Vemdalen och Hemsedal är snötillgången mycket god, medan Åre har ett något svagare snöläge. - att vi har kunnat erbjuda flertalet av våra gäster ett mycket vackert väder under stora delar av vintersäsongen känns glädjande. En god vinter ger erfarenhetsmässigt en hög grad av ombokningar till säsongen efter. Bokningsläget till och med påskveckan är starkt och vi ser fram emot en bra avslutning av vintersäsongen, säger Mats Årjes, verkställande direktör i SkiStar. SkiStar förvärvar 90% av aktierna i Spray AB för 70 MSEK. Erbjudande om förvärv av utestående aktier för ca 14 SEK per aktie kommer att lämnas inom kort. Därefter påbörjas en inlösenprocess. Bolaget var vid förvärvet skuldfritt och det egna kapitalet uppgick till 33 MSEK. Den rörelse-drivande verksamheten kommer inom kort att avyttras. Därefter bedöms de skattemässiga förlusterna i bolaget överstiga 700 MSEK. För ytterligare information kontakta: Mats Årjes, verkställande direktör, Tel +46-280-880 80 Magnus Sjöholm, koncernekonomichef, Tel +46-280-880 90 SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. SkiStar AB (publ) Tel + 46-280-880 50 Fax +46-280-218 50 E-post: info@skistar.com www.skistar.com SE-780 67 SÄLEN Org.nr: 556093-6949 Styrelsens säte: Sälen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT00950/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT00950/wkr0002.pdf