SkiStar föreslår beslut om incitamentsprogram

SkiStar föreslår beslut om incitamentsprogram Styrelsen i SkiStar AB (publ) har beslutat att kalla till extra bolagsstämma den 13 maj 2003 för beslut om att utge ett aktierelaterat incitamentsprogram i form av konvertibla förlagslån till samtliga helårsanställda. Syftet med incitamentsprogrammet är att stimulera ett långsiktigt och personligt engagemang. Styrelsen har vidare fattat beslut om att utge vederlagsfria personaloptioner till företags-ledningen, omfattande cirka 10 personer, som en del av kompensationspaketet. Den rörliga ersättningen till företagsledningen föreslås utgå med 50% kontant och 50% i form av personaloptioner. Förutsättningen för att rörlig ersättning ska utgå till företagsledningen är att koncernens rörelsemarginal uppgår till minst 21% och avkastningen på eget kapital till minst 15%. Villkor och omfattning för personalkonvertibelprogrammet kommer att redovisas i kallelsen till den extra bolagsstämman. Villkoren för personaloptionsprogrammet föreslås att beslutas på ordinarie bolagsstämma i december 2003. För ytterligare information kontakta: Mats Årjes, verkställande direktör, Tel +46-280-880 80 Magnus Sjöholm, ekonomi- och finanschef, Tel +46-280-880 90 SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O- lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030425BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030425BIT00260/wkr0002.pdf