SkiStar föreslår förlängt beslut om återköp

SkiStar föreslår förlängt beslut om återköp Styrelsen i SkiStar kommer att föreslå ordinarie bolagsstämma den 15 december 2001 att förlänga bemyndigandet för styrelsen från föregående års ordinarie bolagsstämma att köpa och sälja egna aktier. Styrelsen föreslår även att bolagsstämman fattar beslut om att överkursfonden nedsätts med 370 MSEK för avsättning till fri fond. Beslutet om nedsättning ska godkännas av tingsrätten före verkställande. Besluten syftar till att ge ökat handlingsutrymme i arbetet med bolagets kapital-struktur och att möjliggöra att egna aktier kan användas som likvid vid eventuella kommande förvärv. Styrelsens fullständiga förslag till beslut finns tillgängligt på SkiStars kontor i Sälen under minst två veckor före den ordinarie bolagsstämman. SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O- lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. För ytterligare information kontakta: Thorvald Sverdrup, verkställande direktör Tel +46-280-880 80 Magnus Sjöholm, koncernekonomichef Tel +46-280-880 90 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00580/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00580/bit0002.pdf