Energin och basindustrin: Kritiskt idag - hur ska det bli i morgon?

Energin och basindustrin: Kritiskt idag - hur ska det bli i morgon? Energisituationen är kritisk för den svenska basindustrin. Det finns inga marginaler i elproduktionssystemet och prishöjningarna har tvingat fram produktionsinskränkningar. Så ser det ut idag. Hur ska vi ha det i framtiden? Välkommen till en pressfrukost om energisituationen idag och i framtiden Tid: i morgon fredag den 10 januari kl 8.30-9.30 Plats: Skogsindustriernas kansli, Kungasalen, S Blasieholmshamnen 4A, Stockholm Vid frukosten medverkar Sven Wird, teknisk direktör i Holmen, och Mikael Hannus, vice president energy vid Stora Enso. Håkan Murby, vd i Jernkontoret, Owe Fredholm vd i Plast- & Kemiföretagen, Tomas From, vd i Gruvföreningen, och Jan Remröd, vd i Skogsindustrierna, finns också på plats. De berättar om energisituationen idag och på sikt, och ger sina synpunkter på den svenska energipolitiken. SKGS remissvar om förutsättningarna för att stänga Barsebäck 2 presenteras också vid pressfrukosten. Frukosten arrangeras av SKGS, (Skogen, Kemin, Gruvorna och Stålet), som är basindustrins samarbetsprojekt i energifrågor. Kontaktpersoner: Lars-Erik Axelsson, verkställande ledamot i SKGS: 070-587 72 28, 08-762 72 36. www.skgs.org Lena Nilsson, presschef, Skogsindustrierna, 070-630 72 02. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/09/20030109BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/09/20030109BIT00320/wkr0002.pdf