Karl-Ewert Lidman ny VD i Skogsindustrierna, SLA och TIF

Karl-Ewert Lidman ny VD i Skogsindustrierna, SLA och TIF Karl-Ewert Lidman har utsetts till verkställande direktör i de tre bransch- och arbetsgivarorganisationerna Skogsindustrierna, Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet och Träindustriförbundet. Han kommer närmast från SÖDRA-koncernen, där han är platschef vid Mörrums Bruk. Karl-Ewert Lidman är civilingenjör, 49 år, född i Piteå, bergsingenjör från Luleå, och ett välkänt namn inom branschen efter att ha innehaft flera ledande befattningar inom såväl skogsföretag som branschorganisationer. Han tillträder befattningen den 1 september i år. - Är man nyfiken och engagerad i hur industrin kan bidra till Sveriges utveckling kan man inte tacka nej till ett jobb som detta, säger Karl- Ewert Lidman. - Vi är glada att Karl-Ewert Lidman vill ha jobbet. Det är en för industrin viktig position. Han kommer att möta många intressanta utmaningar och jag är övertygad om att han kommer att klara det, säger styrelsens ordförande Björn Hägglund. ./. Kontaktpersoner: Lena Nilsson, Presschef, tel 08-762 72 02, 070-630 72 02 Jan Remröd, tf VD, tel 08-762 72 26, 070-592 15 18 Karl-Ewert Lidman, VD från 1/9: tel 070-595 19 70 Här finner ni mera fakta om de tre organisationerna: www.skogsindustrierna.org www.sla-arbetsgivarna.org www.traindustrin.org ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/29/20010629BIT00800/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/29/20010629BIT00800/bit0002.pdf