Pressmeddelande: Vad blir konsekvenserna...

PRESSMEDDELANDE Vad blir konsekvensen av den ökande konkurrensen om skogsindustrins råvara? Vad händer när Svenskt Trä går ihop med Skogsindustrierna? Vem blir ny VD i Skogsindustrierna? Svaren på frågorna serveras vid en presslunch nu på torsdag 10 april kl 11.45-12.45 på S Blasieholmshamnen 4 A, Stockholm, i matsalen på plan 6 Där medverkar bland andra: +Skogsindustriernas presidium, dvs. ordförande Göran Lundin, Holmen, samt Almar Burvall, Boo-Hjortkvarn, Kenneth Eriksson, SCA, och Anders Wahrolén, Södra +Skogsindustriernas nya VD +ett antal nyckelpersoner i den nya organisationen Välkommen! (Anmäl dig gärna senast onsdag 9 april kl 9 så vi vet att lunchen räcker. Gärna via epost till kerstin.ekecrantz@skogsindustrierna.org, eller lena.nilsson@skogsindustrierna.org.) ps Kl 14 - 16.30 samma dag håller Skogsindustrierna sitt årsmöte. Platsen är Megasalen, Almegahuset, Blasieholmsgatan 5. Redaktionen är varmt välkommen.. Temat är orsakerna till och konsekvenserna av den ökande konkurrensen om skogsindustrins råvara. Där medverkar Pernilla Baralt, politiskt sakkunnig i statsrådsberedningen, samt en panel med ekonomer och politiker, företrädare från energisektorn och från skogsindustrin. Programmet i sin helhet finns på www.skogsindustrierna.org under Nyheter - Pressinformation. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20030408BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20030408BIT00320/wkr0002.pdf