Skyways öppnar direktlinje Stockholm-Dublin

Skyways öppnar direktlinje Stockholm-Dublin Den 30 mars öppnar Skyways en nonstoplinje mellan Stockholm och Dublin och blir därmed det enda flygbolaget som erbjuder en daglig direktförbindelse mellan städerna. Linjen kommer att ha två avgångar varje vardag och en avgång på lördagar och söndagar. Flygningarna utförs med jetplanet Embraer 145 med plats för 48 passagerare. Flygtiden blir 2 timmar och 40 minuter. - Vi är övertygade om att det finns en stor efterfrågan på direktflyg mellan Stockholm och Dublin, både från näringslivet och turistnäringen. Våra moderna jetmaskiner är mycket lämpliga för linjen både vad gäller snabbhet och storlek, säger Skyways koncernchef Jan Palmér. Om Skyways Skyways opererar idag 32 flygplan på 11 utrikes- och 14 inrikeslinjer. Flygbolaget har drygt 800 anställda och beräknas flyga 1,4 miljoner resenärer under 2003. Företagets omsättning under 2003 beräknas till 1,8 miljarder. Se vidare www.skyways.se. För mer information kontakta Skyways koncernchef Jan Palmér, Tel 08-595 135 00, 0733-858 500. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030319BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030319BIT00020/wkr0002.pdf