Skyways satsar på lågpris på internet

Skyways satsar på lågpris på internet Den 31 mars är det premiär för Skyways Klick som är Skyways lågprissatsning på internet. Biljetterna kostar från 350:- för en enkelresa och kan endast bokas på www.skyways.se. Skyways Klick, lågprisbiljetter som endast kan bokas på Skyways hemsida, testlanserades på bolagets Visbylinjer under december förra året. Nu kommer Skyways Klick att finnas på hela Skyways inrikesnät med ett begränsat antal platser på nästan alla avgångar. - Tanken med Skyways Klick föddes eftersom det är sällsynt att våra flygplan lyfter 100% fullsatta, säger bolagets marknadschef Sören Roos. Därför bestämde vi oss för att sälja de där sista platserna jättebilligt. Vi får lite pengar för en stol som annars skulle stått tom. Och våra resenärer får chansen att flyga riktigt billigt. Vår testperiod på Visbylinjerna har slagit mycket väl ut. Över 90% av Klick- biljetterna har gått åt, vilket är över förväntan, avslutar Sören Roos. Skyways inrikesnät Till och från Stockholm: Borlänge, Halmstad, Jönköping, Kramfors/Sollefteå, Kristianstad, Linköping, Mora, Skellefteå, Trollhättan, Visby och Örebro. Till och från Sundsvall: Göteborg och Luleå. Om Skyways Skyways opererar idag 32 flygplan på 11 utrikes- och 14 inrikeslinjer. Flygbolaget har drygt 800 anställda och beräknas flyga 1,4 miljoner resenärer under 2003. Företagets omsättning under 2003 beräknas till 1,8 miljarder. Se vidare www.skyways.se. För mer information kontakta Skyways marknadschef Sören Roos, tel 08 - 595 135 00, 0733 - 85 86 87. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/21/20030321BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/21/20030321BIT00050/wkr0002.pdf