Skyways utökar antalet flygningar till Manchester

Skyways utökar antalet flygningar till Manchester Den 31 mars ökar Skyways antalet flygningar på direktlinjen Stockholm- Manchester från två till tre på vardagarna. Nyheterna är en kvällsavgång från Stockholm klockan 20.30 samt en morgonavgång från Manchester klockan 07.30. På söndagar blir det två avgångar från Stockholm. - Med våra nya avgångar kan vi erbjuda en utmärkt tidtabell för både svenska och engelska resenärer. Manchester ligger bra till i mellersta England men är också en effektiv flygplats för vidare resor till andra orter inom Storbritannien, Europa och USA, säger Skyways koncernchef Jan Palmér. Linjen trafikeras med regionjet Embraer 145 med plats för 48 passagerare. Flygtiden är 2 timmar och 35 minuter. Om Skyways Skyways opererar idag 32 flygplan på 11 utrikes- och 14 inrikeslinjer. Flygbolaget har drygt 800 anställda och beräknas flyga 1,4 miljoner resenärer under 2003. Företagets omsättning under 2003 beräknas till 1,8 miljarder. Se vidare www.skyways.se. För mer information kontakta Skyways koncernchef Jan Palmér, Tel 08-595 135 00, 0733-858 500. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00180/wkr0002.pdf