Stockholms miljöpolitiker bekänner färg

Report this content

På världsmiljödagen i morgon kommer Stockholms miljöpolitiker från samtliga partier i stadshuset till Smaka På Stockholm med Stockholm Grönt. De frågas ut av Mia Odabas.

I Miljöteatern vid Molins fontän blir det politikerutfrågningar från klockan 12.00 när Ulla Hamilton (m), miljö- och trafikborgarråd är först att kliva upp på scen. Politikerna får max en halvtimme vardera, varje 30-minutersblock innehåller gott om tid för publikens frågor.

Tider:

12.00 Ulla Hamilton (m), miljö- och trafikborgarråd

12.30 Karin Karsbro (fp), ledamot av miljö- och hälsoskyddsnämnden

13.00 Per Ankersjö (c), distriktsordförande i Stockholmscentern, gruppledare för c i stadshuset.

13.30 Stellan Hamrin (v), ledamot av miljö- och hälsoskyddsnämnden

14.30 Yvonne Ruwaida (mp), oppositonsborgarråd, ledamot av miljöpartiets styrelse

15.00 Emma Henriksson (kd), riksdagsledamot

15.30 Roger Mogert (s), oppositionsborgarråd

I anslutning till politikerutfrågningen ligger Stockholm Grönt Miljöinformation där bland andra Svanen, Håll Sverige Rent, KRAV, Naturskyddsföreningen, Stockholms Stad och Gröna Bilister svarar på frågor om allt från Stockholms vatten till hur man väljer gräsklippare.

För mer information kontakta:

Anders Sewerin, Smaka på Stockholm, 070 – 756 47 07

www.smakapastockholm.se (för exakt program)

Om Smaka På Stockholm med Stockholm Grönt

Smaka På Stockholm är ett av Sveriges största återkommande evenemang, det är nu 19:e gången det går av stapeln. I år utökas Smaka på Stockholm med Stockholm Grönt. Ett evenemang där god mat och dryck, underhållning och miljöfrågor möter närmare en halv miljon besökare. Grundare till Stockholm Grönt är förutom Smaka På Stockholm, Håll Sverige Rent, KRAV och Svanen.

Taggar: