Jonas Svensson lämnar Smarteq

Jonas Svensson lämnar Smarteq NGM-noterade Smarteqs grundare och VD sedan starten 1996, Jonas Svensson, lämnar företaget. Svensson efterträds av Cyril Malm på VD- posten. Jonas Svensson grundade Smarteq 1996 och har drivit det som VD sedan dess. - Det har varit en mycket spännande tid med förvärv, listintroduktion och hårt arbete för att slå igenom på en tidvis trög telekommarknad. Samtidigt som det har varit spännande har de här åren varit mycket arbetsamma och tagit mycket tid från familjelivet. Jag väljer därför att träda tillbaka, säger Smarteqs avgående VD Jonas Svensson, som dock kommer att stå till den nye VDs förfogande en tid. Svensson kvarstår som betydande ägare i bolaget. Till ny VD har utsetts Cyril Malm som tidigare bland annat varit VD för McDonnell Douglas Informations Systems AB och Silicon Graphics AB. Smarteq är ett svenskt företag som har valt att fokusera sin verksamhet på att utveckla och sälja accessprodukter och system för trådlös kommunikation till och från fordon. Smarteq riktar sig mot både OEM- marknaden och eftermarknaden och utvecklar produkter inom de tre områdena Handsfreeprodukter, Antennsystem och Telematik. För mer information: Bo Sternbrink, styrelseordförande Smarteq AB mob 0708-342 421 www.smarteq.com Smarteq utvecklar accessprodukter och system för trådlös kommunikation till och från fordon. Verksamheten är fokuserad på utveckling och försäljning av produkter för eftermarknaden och OEM-marknaden. Smarteq har cirka 50 anställda, försäljningsbolag i Tyskland och USA samt upparbetade försäljningskanaler i cirka 30 länder. Företaget omsatte 181 miljoner kronor förra året och B-aktien handlas på NGM-listan. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/02/20020402BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/02/20020402BIT00310/wkr0002.pdf