Enkelt att hålla träningsskorna och väskan fräscha

Det är Varbergsföretaget SmellWell som står bakom den smarta innovationen som alla träningsskor och väskor behöver, och har väntat på. En lättanvänd och snygg produkt som effektivt absorberar fukt och lukt ur träningsskorna och träningsväskan.

Håll med om att det är ganska vanligt att träningsskorna blir liggande i väskan mellan träningspassen. Att lämna fuktiga eller svettiga skor i ett begränsat utrymme som en väska eller i ett skåp, är som att skapa den perfekta grogrunden för bakterier. Påföljden är ofta att du möts av en slående lukt nästa gång du tar fram skorna. Väskan och skåpet smittas ganska snabbt av denna lukt. Känns inte så kul när man skall tagga och ge sitt bästa på nästa träningspass. Smart då är att ladda både skor och väska med SmellWell.

Produkten är utformad som små färgglada tygpåsar som du lägger i skor eller idrottsutrustning över natten. Innehållet består av naturliga salter och absorbenter som effektivt absorberar fukt och illaluktande partiklar, utan bakteriedödande ämnen. Resultatet är torra och väldoftande skor. Använder du påsarna i väl använda skor kan det ta ett par dagar innan full effekt uppnås.