Konsten att hålla löparskorna fräscha i snö, slask och regn.

Löpning är ju den där fantastiska sporten som man kan hålla på med året runt. Riktigt härligt att få springa i första snön, eller i krispig frost. Dock varvas ju detta med regn och slask vilket skorna inte mår så bra av. Är man en riktigt inbiten löpare som springer året runt kan det vara värt att satsa på skor med fuktavvisande yta. Vidare är det bra om man så fort man avslutat rundan torkar av skorna och sen lägger i ett par SmellWell. Då mår skorna som bäst!

”Vincent uppfann SmellWell som en lösning till vår dotters stinkande fotbollsskor. Vi hade testat alla tillgängliga produkter och när ingenting fungerade tog han saken i egna händer för att hitta en lösning. Många produkter fokuserar på att maskera lukten med starka parfymer men det gör ofta saken ännu värre. SmellWell tar bort orsaken till problemet genom att absorbera såväl fukten som lukten”, säger SmellWell VD, Ammi Schaffler.

Produkten är utformad som små färgglada tygpåsar som du lägger i arbetsskor eller jobbväskan över natten. Innehållet består av naturliga salter och absorbenter som effektivt absorberar fukt och illaluktande partiklar, utan bakteriedödande ämnen. Resultatet är torra och väldoftande skor. Använder du påsarna i väl använda skor kan det ta ett par dagar innan full effekt uppnås.

SmellWell säljs idag i apotek, sko- och sportbutiker.