SmellWell ställer ut på Apotek & Egenvårdsmässan

SmellWell är Varbergsföretaget som tagit fram en effektiv och snygg lösning för alla typer av illaluktande skor och idrottsutrustningar. Idag säljs produkten i sko-, sport- och yrkesbutiker men nu tar man klivet in på apoteksmarknaden. Den 7–8 september ställer företaget ut på Apotek & Egenvårdsmässan i Stockholm och i oktober går första leveransen till Apotek Hjärtat.

Varje dag producerar våra fötter upp till 70 ml svett – vilken i sig är luktlös. Det är när svetten stängs in som en perfekt grogrund för bakterier skapas och nu är risken stor att det börjar lukta illa. Det är alltså den instängda fukten som är boven i dramat.

”SmellWell döljer inte lukten utan råder bot på orsaken till problemet. Produkten är utformad som två snygga, färgglada tygpåsar som doftar fräscht. Lägg påsarna i skorna och låt dem verka över natten så kan du vara säker på att vakna till torra och väldoftande skor. Vi har otroligt många användare som varit skeptiska men som idag inte kan vara utan SmellWell”, säger Ammi Schaffler, VD för bolaget.

Innehållet i SmellWell består av naturliga salter och absorbenter som effektivt absorberar såväl fukt som lukt, utan bakteriedödande ämnen. Enda tillsatsen är en mild doft som förstärker den fräscha känslan.

”Många apotek utvidgar sina sortiment till att omfatta ett större utbud av hud och hälsoprodukter, det gör att vi ser dem som en lämplig kanal för oss. En annan anledning är att SmellWell är en fantastisk produkt att använda för att förebygga, eller som ett komplement vid behandling av fotsvamp. Behandlar du foten så är det lämpligt att samtidigt ta hand om skon – annars är risken stor att problemen blir återkommande”, tillägger Ammi. SmellWell kommer att säljas i utvalda Apotek Hjärtat från oktober.

Hållbarheten är 3-4 månader och priset i butik är 89 kr.

Besök oss på Apotek & Egenvårdsmässan

Monter nr: G12