Vi vågar påstå att fräscha skor kan göra det enklare att ta dig ut på nästa löprunda

Löpning nu på hösten är ju helt underbart. Löven skiftar i färg och luften är frisk. Det är så enkelt att springa, bara knyta på skorna och sticka ut. Ändå så kan det ibland vara så svårt att ta sig ut genom dörren och faktiskt komma iväg. Det kanske blåser kallt, regnet duggar tätt ute och soffan känns så skön. Då gäller det att göra tröskeln så låg som möjligt och löpturen så lockande som det bara går.

Förbered passet redan dagen innan. Ta fram träningskläder, börja mentalt att ställa in dig på att det i morgon är löpning som gäller. Se till att ha fräscha löparskor. Använd SmellWells smarta påsar som absorberar fukt och tillför en fräsch doft. Det gör att du kan ha skorna ståendes framme och på så sätt bli påmind om din löptur. Vågar även påstå att det känns lite mer lockande att sticka ut och springa om skorna är i bra skick.

SmellWell är utformad som små färgglada tygpåsar som du lägger i skor eller idrottsutrustning över natten. Innehållet består av naturliga salter och absorbenter som effektivt absorberar fukt och illaluktande partiklar, utan bakteriedödande ämnen. Resultatet är torra och väldoftande skor. Använder du påsarna i väl använda skor kan det ta ett par dagar innan full effekt uppnås.