Folkligt ägande av framtidens folknöje - Snapcat träffar småsparare på tio orter Idag i Jönköping går startskottet för Snapcats två veckors roadshow i samband med att företaget genomför en nyemission och noterar aktien på Göteborgs OTC-lista. När teckningstiden är slut den 20 oktober kommer Snapcats ledning att ha träffat aktiesparare på tio orter i framför allt Västsverige. Snapcat finansierar, utvecklar och förädlar interaktiva projekt inom media, spel och underhållning där Internet utgör en integrerad del i verksamhetsidén. Företagets vision är att bli en global aktör inom sina nischer. - Vi vill ge människor god underhållning och spännande upplevelser genom att fullt ut utnyttja Internets möjligheter till interaktivitet. Eftersom vi med våra produkter och tjänster vänder oss till vanliga människor, vill vi därför också ha ett brett folkligt ägande, säger Snapcats VD Stefan Nomark. Även om roadshowen tjuvstartade i Lerum för en vecka sedan, så är det i och med dagens möten i Jönköping som det verkliga startskottet går. Det sista mötet hålls den 19 oktober i Växjö. Däremellan skall Snapcats ledning även hinna besöka Borås, Göteborg, Stockholm, Lysekil, Uddevalla, Skövde och Karlstad. I flera fall arrangeras mötena tillsammans med de lokala aktiesparklubbarna. Med på turnén är även Thenberg & Kinde Fondkommission som administrerar den föreliggande emissionen. - Med tanke på att mötena i de flesta fall måste ske kvällstid, har vi fulltecknat möteskalendern under hela emissionstiden, säger Stefan Nomark. Här kan du träffa Snapcat Borås 9/10, Göteborg 10/10 och 16/10, Jönköping 5/10, Karlstad 18/10, Lysekil 12/10, Skövde 17/10, Stockholm 11/10, Uddevalla 12/10, Växjö 19/10. Göteborgsföretaget Snapcat grundandes 1999 och är en engagerad partner för tillväxtprojekt inom media, spel och underhållning med Internet som integrerad del i affärsidén. För närvarande är Snapcat engagerat i tre projekt: A Million Voices - ett elektroniskt förlag och galleri Snapcat Virtual Entertainment som utvecklar och marknadsför ett koncept för onlinespel Scandinavian Information of Sports som driver nät- och gratistidningen Fotbollextra.se För ytterligare information kontakta: Stefan Nomark, VD Snapcat AB (publ), Tel 031-24 53 70 eller 0706-23 62 25 Allmän information om Snapcat AB finns på www.snapcat.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/05/20001005BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/05/20001005BIT00140/bit0002.pdf