Snapcat får nya storägare

Report this content

Snapcat får nya storägare Snapcat AB (publ) med verksamhet inom media, spel och underhållning får idag nya storägare genom Rolf Lundström, en av grundarna av Cherryföretagen AB (publ) och tidigare grundare samt majoritetsägare i Provobis Hotels & Restauranger AB (publ), samt genom Bertil Knutsson, grundare och ägare av Knutssonbolagen AB. - Att vi får Rolf Lundström genom ECR Hospitality AB och Bertil Knutsson genom Knutssonbolagen AB som nya långsiktiga delägare är mycket positivt för Snapcat; säger Stefan Nomark, VD för Snapcat AB. I tillägg till att vara en stark och långsiktig ägare utgör dessa nya ägare en strategisk partner för bolaget med gedigen kompetens inom spel och underhållning med en internationell närvaro, fortsätter Stefan Nomark. - Med sitt fokus på målgrupper inom en sport- och spelintresserad publik samt genom sina produkter och verksamheter är Snapcat en perfekt investering för oss, säger Rolf Lundström, VD för ECR Hospitality AB. - Knutssongruppen är etablerad inom nöjesindustrin och har stor internationell verksamhet, främst inom spelbranschen. Vi befinner oss i ett expansivt skede och Snapcat's produkter och organisation passar väl in i vårt mål att bredda verksamheten, säger Bertil Knutsson, koncernchef för Knutssonbolagen. ECR Hospitality AB och Knutssonbolagen AB får tillsammans en ägarandel på drygt 17 %. Göteborgsföretaget Snapcat grundades 1999 och är en engagerad partner för tillväxtprojekt inom media, spel och underhållning med Internet som integrerad del i affärsidén. Snapcat's aktie är inofficiellt noterad på Göteborgs OTC-lista. För närvarande är Snapcat engagerat i tre bolag: · A Million Voices AB - ett elektroniskt förlag · Snapcat Virtual Entertainment AB som utvecklar och marknadsför ett koncept för onlinespel · Scandinavian Information of Sports AB som driver nät- och gratistidningen Fotbollextra För ytterligare information kontakta: Stefan Nomark, VD Snapcat AB (publ), Tel 031-24 53 70 Christoffer Lundström, ECR Hospitality AB, 031- 771 37 50 Bertil Knutsson, Knutssonbolagen AB, 031- 733 33 66 Allmän information om Snapcat AB finns på www.snapcat.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/07/20010307BIT00240/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/07/20010307BIT00240/bit0002.pdf