Snapcat och Thomas Ravelli träffar aktiesparare

Snapcat och Thomas Ravelli träffar aktiesparare Onsdagen den 11 oktober träffar Snapcat AB aktiesparare i Stockholm. Med på mötena är den förre landslagsmålvakten i fotboll, Thomas Ravelli, som sedan några månader är knuten till Göteborgsföretaget. Stockholmsbesöket ingår i en omfattande turné i samband med att Snapcat genomför en nyemission. Thomas Ravelli är en av Sveriges mest framgångsrika fortbollspelare någonsin. Med 143 A-landskamper är han världens meste landslagsmålvakt. Därtill kan bl a läggas ett VM-brons, åtta SM-guld samt 430 allsvenska matcher för IFK Göteborg och Östers IF. Efter den aktiva idrottskarriären har Thomas Ravelli engagerat sig i en rad projekt. Senast uppmärksammades han för sitt engagemang i Läsrörelsen, en landsomfattande kampanj för att lyfta fram läsandet. Läsandet ligger Thomas Ravelli varmt om hjärtat. Bland favoritförfattarna finns Gustaf Fröding och Nils Ferlin, men den förre landslagsmålvakten är också en hängiven tidningsläsare. - Fotbollskarriären och intresset för läsning gör Thomas Ravelli till en utmärkt ambassadör för Snapcat och våra verksamheter inom media, spel och underhållning, säger Snapcats VD Stefan Nomark. Snapcat driver bland annat nät- och gratistidningen Fotbollextra.se, Sveriges ledande specialforum för spel- och fotbollsnyheter. I samband med Bok- och biblioteksmässan i Göteborg i september lanserade Snapcat också det elektroniska förlaget och galleriet A Million Voices. Under första halvåret 2001 lanserar Snapcat ett koncept, Snapcatgames.com, för interaktiva onlinespel på Internet. Det första spelet som lanseras kommer att vara ett managerspel där deltagarna äger var sitt virtuellt fotbollslag. Träffa Snapcat och Thomas Ravelli Onsdagen den 11 oktober är Thomas Ravelli och Snapcat i Stockholm för att informera och svara på frågor om Snapcat och den nyemission som företaget genomför mellan den 9 och 20 oktober. I samband med dessa möten står Snapcats och Thomas Ravelli ledning även till medias förfogande. Göteborgsföretaget Snapcat grundandes 1999 och är en engagerad partner för tillväxtprojekt inom media, spel och underhållning med Internet som integrerad del i affärsidén. För närvarande är Snapcat engagerat i tre projekt: A Million Voices - ett elektroniskt förlag och galleri Snapcat Virtual Entertainment som utvecklar och marknadsför ett koncept för onlinespel Scandinavian Information of Sports som driver nät- och gratistidningen Fotbollextra.se För ytterligare information kontakta: Stefan Nomark, VD Snapcat AB (publ), Tel 031-24 53 70 eller 0706-23 62 25 Allmän information om Snapcat AB finns på www.snapcat.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00460/bit0002.pdf