Teckningstiden startar i ny sorts mediaföretag

Teckningstiden startar i ny sorts mediaföretag Idag måndag startar teckningstiden i Snapcat AB med Internetbaserade verksamheter inom media, spel och underhållning. Emissionens syfte är att finansiera lansering och utveckling av Snapcats verksamheter för att ytterligare stärka företagets position i en av de mest expansiva sektorerna på Internet. Internet och internationalisering förändrar förutsättningarna för media-, spel- och underhållningsindustrin. Gränserna mellan olika verksamheter suddas ut och interaktiviteten ökar för varje steg i utvecklingen. Spel- och underhållningsindustrin är idag sammanvävda på ett sätt som kommer att bli alltmer vanligt i takt med att den tekniska utvecklingen fortsätter. Snapcats VD Stefan Nomark är dock kritisk till att inte fler fullt ut drar nytta av Internets möjligheter. - Det verkar som om de traditionella mediaföretagen inte hänger med. Internet är fortfarande rikt på tekniskt avancerade lösningar, men fattigt på god underhållning och spännande upplevelser, säger Stefan Nomark. Samtidigt visar undersökningar att det människor framför allt söker på nätet är just underhållning och förströelse. Genom att fokusera på media, spel och underhållning har Snapcat därför funnit en nisch där Internets utbud långt ifrån motsvarar efterfrågan. Företagets mission är att erbjuda god underhållning och spännande upplevelser för att göra människors vardag roligare. Därmed kan Internet slutligen utveckla sin potential som ett brett och folkligt medium. - Genom att fullt ut utnyttja Internets möjligheter kan vi erbjuda nya upplevelser och skapa nya och spännande kombinationer i gränslandet mellan olika discipliner. I Snapcats interaktiva värld vävs sport och spel samman med underhållning och kultur, säger Stefan Nomark. Göteborgsföretaget Snapcat grundandes 1999 och är en engagerad partner för tillväxtprojekt inom media, spel och underhållning med Internet som integrerad del i affärsidén. För närvarande är Snapcat engagerat i tre projekt: A Million Voices - ett elektroniskt förlag och galleri Snapcat Virtual Entertainment som utvecklar och marknadsför ett koncept för onlinespel Scandinavian Information of Sports som driver nät- och gratistidningen Fotbollextra.se För ytterligare information kontakta: Stefan Nomark, VD Snapcat AB (publ), Tel 031-24 53 70 eller 0706-23 62 25 Allmän information om Snapcat AB finns på www.snapcat.ses ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00230/bit0002.pdf