Nu invigs Vällingbys nya konstgräsplan

Torsdag den 26 oktober kl. 14.30 inviger idrottsnämndens ordförande Alexander Lindholm (S) Vällingbys nya konstgräsplan. Staden inviger den nya 11-spels konstgräsplanen tillsammans med Vällingbyskolans elever.

- Den nya konstgräsplanen är en i raden av de investeringar som vi gör för Hässelby-Vällingby. Så sent som i förra veckan invigdes den nya konstgräsplanen i Hässelby. Dessa två konstgräsplaner kommer vara betydelsefulla både för stadsdelens skolor  och för föreningslivet. Det stärker idrotten i hela Hässelby-Vällingby, säger Alexander Lindholm (S), ordförande i idrottsnämnden.

Den tidigare grusplanen på Vällingby bollplan har varit i stort behov av upprustning och är nu en modern 11-spels konstgräsfotbollsplan. Förutom anläggandet av fotbollsplanen har staden även anlagt en spontanidrottsyta och nya friidrottsytor. Planbelysning har tillkommit och omklädningsbyggnaden har rustats upp.

Det här är ett bra sätt att bekämpa ojämlikheterna i staden. Det är viktigt att våra barn och unga får goda förutsättningar att utöva idrott på lika villkor, säger Kadir Kasirga (S), ordförande i Hässelby-Vällingby stadsdelsnämnd.

Vad: Invigning av Vällingbys nya konstgräsplan

Tid: Invigningstal kl. 14.30, torsdag den 26 oktober

Plats: Vällingby bollplan, Offerdalsgatan 7

Presskontakt: Gabriel Dahlander 076-122 91 86

Om oss

Vi har en vision för framtiden. Alla ska kunna leva ett bättre liv, känna frihet och framtidstro. Därför investerar vi i fler jobb och en bättre skola.