Försäkringsstrategi Sverige AB ansluter sig till Söderberg & Partners

Försäkringsstrategi är ett av Sveriges äldsta försäkringsförmedlarbolag och startade 1986. Företaget har verksamhet i Stockholm och Karlskoga och är främst inriktade på tjänstepensionsförmedling och kommer från 1 november 2016 vara en del av Söderberg & Partnerskoncernen. Försäkringsstrategi är 15 anställda, har cirka 2000 företagskunder och har förvaltat kapital på drygt 5,2 miljarder kronor.

-          Genom tillgång till Söderberg & Partners analys, infrastruktur och verktyg inom digital rådgivning kommer vi gemensamt kunna leverera ytterligare värde till Försäkringsstrategis nuvarande och framtida kunder, säger Johan Zethraeus Growth Manager på Söderberg & Partners.

-          Jag är oerhört glad att Försäkringsstrategi har valt att ansluta sig till Söderberg & Partners. Bolaget har en lång erfarenhet och stark kompetens inom tjänstepension i allmänhet och i synnerhet pensionsplaner och lösningar för kommunsektorn, fortsätter Johan Zethraeus.

Försäkringsstrategi ägs idag av Magnus Ahlsén, Magnus Larsson och Sven Lundgren som också är verksamma i bolaget. Företaget är ledande som pensionskonsulter inom kommun- och landstingssektorn.

-          Genom att nu ansluta oss till Söderberg & Partner säkerställer vi att våra kunder även i fortsättningen kan vara säkra på att få tillgång till marknadens bästa utbud av produkter och tjänster. Vi är säkra på att vi nu kommer att kunna ta ytterligare ett steg i utvecklingen och fortsätta växa. Vi ser inte minst stora synergieffekter på vår kommunaffär där vi kommer att kunna komplettera varandras utbud och tjänster på ett ypperligt sätt, säger Magnus Ahlsén, VD Försäkringsstrategi.

Johan Zethraeus, Growth Manager, Söderberg & Partners

Johan.Zethraeus@soderbergpartners.se

Magnus Ahlsén, VD Försäkringsstrategi
magnus.ahlsen@forsakringsstrategi.se

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande obundna förmedlare av liv- sak- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar. Företaget har en mängd olika verksamheter i tre områden:

Advisory
Services
Asset Management

Snabba fakta om Söderberg & PartnersSöderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamheter inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Kundlöfte och värderingarVårt mål är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi präglas av tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig. Vi sätter alltid kundens intressen först, och all rådgivning som sker inom Söderberg & Partners utgår från varje kunds unika behov. Vi vet att väl underbyggda råd gör skillnad.