Södra säljer sitt aktieinnehav i Mindab

Södra säljer sitt aktieinnehav i Mindab Skogskoncernen Södra säljer sitt aktieinnehav i Mellanskog Industri AB (Mindab) till Skogsägarna Mellanskog. Södras innehav uppgår till 130 725 aktier, motsvarande cirka 5 procent av samtliga aktier i Mindab. Försäljningen innebär att Södras koncernchef, Anders Wahrolén, lämnar sitt styrelseuppdrag i Mellanskog Industri AB. Styrelsen för Skogsägarna Mellanskog har utsett Ulf Agerhill, Bälinge, som adjungerad styrelseledamot i Mellanskog Industri AB fram till ordinarie bolagsstämma 2003. -Genom vårt engagemang med ökat inflytande vill vi medverka till utveckling av sågverksnäringen i vårt område, säger Thomas Björklund, ordförande för Skogsägarna Mellanskog. Dagens Mindab är ett välinvesterat sågverksföretag med intressant delaktighet i det viktiga distributionsledet. Resultatutvecklingen i Mindab är för närvarande mycket god. -Södra vill fokusera på att utveckla sin trämekaniska industri inom det egna verksamhetsområdet, säger Södras koncernchef Anders Wahrolén. Ytterligare information lämnas av: Anders Wahrolén, koncernchef, Södra, tfn 0470-890 00 Lars Gabrielsson, VD Skogsägarna Mellanskog ek för, tfn 070-5839549 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/29/20021029BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/29/20021029BIT00510/wkr0002.pdf