Olof Hansson utsedd till affärsområdeschef för Södra Skog

Olof Hansson har utsetts till affärsområdeschef för Södra Skog. Olof har varit tillförordnad chef för affärsområdet sedan den 1 september 2017 och kommer fortsatt ingå i koncernledningen och rapportera till vd och koncernchef Lars Idermark.

Olof Hansson, 42 år, är utbildad skogsvetare och ekonom. Olof började på Södra som skogsinspektor 2003 och har sedan dess haft roller som områdeschef, marknadsanalytiker och virkeschef inom Södra Skog.

– Olof har en gedigen bakgrund med djup kunskap och erfarenhet av Södra Skogs uppdrag och ansvar. Olof kommer vara en tillgång i vårt fortsatta arbete med att förbättra den långsiktiga lönsamheten inom Södra, säger Lars Idermark, vd och koncernchef.

– Jag är glad över att ha fått förtroende att få leda Södra Skog och det är med stolthet men också ödmjukhet som jag tackat ja till det ansvaret. Jag ser fram mot att leda Södra Skog i ett expansivt skede med en ökad virkesomsättning tillsammans med alla engagerade medarbetare.  Samtidigt fortsätter vi att utveckla våra erbjudanden till medlemmarna, säger Olof Hansson, affärsområdeschef Södra Skog.

Förändringen träder i kraft omedelbart.

För mer information, vänligen kontakta:
Södras presstjänst
E-post: press@sodra.com

Södra grundades 1938 och är Sveriges största skogsägarförening med mer än 50 000 skogsägare som medlemmar. Vi driver ett modernt och ansvarstagande skogsbruk och industrier där vi förädlar råvaran. Genom värdeskapande relationer och långsiktigt agerande visar Södra vägen för nästa generations skogsbruk.