Softronic levererar tjänster & support till Tele2 Sverige AB

Softronic har fått i uppdrag av Tele2 Sverige AB (Tele2) att leverera stöd och support för verksamhetstjänster baserat på Microsoft Dynamics NAV för verksamheten i Sverige, Baltikum och Nederländerna.

Tele2 är ett ledande telekombolag med verksamhet flera marknader. Uppdraget berör initialt leveranser i Sverige, Baltikum och Nederländerna.

Tele2 har genomfört en upphandling som inkluderade en konkurrenspräglad dialog för att kunna identifiera och bestämma det bästa upplägget för verksamhetens behov. En leverantör med kunskap om agila metoder och arbetssätt var en avgörande faktor och valet föll på Softronic.

”Affären med Tele2 är en strategiskt viktig affär för Softronic och vi ser fram emot ett framgångsrikt och utvecklade partnerskap för båda parter”, säger Anders Eriksson, VD för Softronic.

Softronic är ett konsultbolag inom IT och management vars tjänster spänner från e-tjänster och rådgivning till nyutveckling, förvaltning och drift. Kunderna är främst medelstora och större företag och organisationer i Sverige. Softronic som grundades 1984 är börsnoterat och har ca 450 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Arjeplog.
www.softronic.se

Anders Eriksson, Softronic AB (Publ)
anders.eriksson@softronc.se
Tel. 08-51 90 90 00