SAS dotterbolag Jetpak och Softronic i samarbete

Nya möjligheter i expresslogistikbranschen: SAS dotterbolag Jetpak och Softronic i samarbete Det av SAS helägda logistikföretaget Jetpak Nordic AB har just inlett ett samarbete med Softronic AB. Första steget är ett analys- och designarbete som ska resultera i utvecklingen av ett helt nytt webbaserat verksamhetssystem, anpassat till Jetpak Nordics totala affärsverksamhet. Jetpak är ett av de snabbast växande företagen inom expresslogistikbranschen i Norden. Företaget erbjuder sina kunder samma- dag-leveranser inom Norden och till Nordeuropa samt nästa-dags-leveranser till 220 länder världen över. - En ny för vår verksamhet specialanpassad e-businesslösning är nödvändig för att vi ska nå våra affärsmässiga mål, både vad gäller geografisk expansion och produktutveckling, Lars-Åke Furunäs IT-chef på Jetpak Nordic AB. Kvalitetssäkring av Jetpaks alla processer I systemet och via webben ska det bli möjligt att sköta hela Jetpaks verksamhet. Det gäller allt från att systemet söker den snabbaste och mest kostnadseffektiva transportvägen utifrån hundratusentals flygtider, till att kunder själva bereds möjligheten att boka paketleveranser via Internet. - Vi har redan erfarenhet från logistikbranschen och besitter därmed stort verksamhetskunnande, säger Softronics VD Marianne Arosenius. Via en väl genomtänkt och utvecklad e-businesslösning säkerställs kvaliteten i Jetpaks verksamhet, fortsätter Arosenius, bland annat genom möjligheten att följa leveranserna i realtid. För mer information kontakta: VD Softronic AB, Marianne Arosenius, marianne.arosenius@softronic.se Telefon: 08- 51 90 90 00 Affärsområdeschef Softronic AB, Claes Brikell, claes.brikell@softronic.se Telefon: 08-51 90 90 00 eller 0708-813025 Softronic AB Softronic bidrar till affärsutveckling genom att leverera integrerade lösningar inom teknik, management och kommunikation. Strategi kombineras med spjutspetsteknik och verksamhetskunnande för att med ett helhetsperspektiv tillvarata Internets möjligheter. Softronic grundades 1984, vilket innebär att bolaget har lång erfarenhet från att utveckla affärskritiska lösningar. Koncernen har 415 anställda och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås samt i Danmark, Estland, Frankrike, Portugal, Spanien och USA. Bolaget är noterat på Stockholms O- lista. För mer information: www.softronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010123BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010123BIT00070/bit0002.pdf