Softronic AB bygger ut infrastrukturen hos Stora Enso

Softronic AB bygger ut infrastrukturen hos Stora Enso Softronic har fått uppdraget att leverera utbyggnaden av nätverket till Stora Ensos massabruk i Norrsundet. Stora Enso, ett av världens största skogsindustriföretag - Där Stora Enso Pulp, Norrsundets Bruk ingår - har kontrakterat Softronic för att leverera utbyggnad av ett säkert redundant GigaBit Ethernet nät. Teknologin baseras på switchar från Cisco Systems. Ordervärdet är ca 1Msek. För ytterligare information var vänlig kontakta: Michael Green, Affärsområdeschef Nätverks- och Säkerhetssystem, Telefon: 08- 51 90 91 10, michael.green@softronic.se Rolf Hedberg, IT-ansvarig, Stora Enso Pulp AB, Norrsundets Bruk, Telefon 026-85772, rolf.hedberg@storaenso.com Fakta om Softronic Softronic är ett Internetföretag som skapar affärslösningar som bygger på nätverksekonomins logik, affärsmönster och möjligheter. Våra tjänster baseras på avancerad kompetens och erfarenhet av strategi, teknik och människa. Vi arbetar med projekt som rymmer allt från publika e- handelslösningar och kopplingar till verksamhetssystem till strategiska och organisatoriska konsekvenser samt förändrade arbetssätt. Softronic har 365 anställda och finns på fem orter i Sverige samt i Danmark, Estland, England, Frankrike och USA. Softronic startades 1984 och är noterat på Stockholms fondbörs O-lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT00970/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT00970/bit0002.pdf