Softronic ett av de intressantaste småbolagen

Forbes världstopplista: Softronic ett av de intressantaste småbolagen Softronic är ett av väldens bästa småbolag. Det anser affärsmagasinet For- bes som nu har publicerat sin årliga lisa över väldens bästa småbolag. To- tal utses elva svenska bolag, varav sex IT-företag, av totalt 300. - Vår långsiktiga strategi att växa med bibehållen lönsamhet värderas hög- re idag än tidigare. Det bekräftades redan förra veckan då vi släppte niomånadersrapporten, men självklart är det här väldigt roligt, säger Softronics VD, Anders Eriksson. De bolag som bedöms måste vara börsnoterade. I bedömningen tittar Forbes på historiska finansiella data och att bolaget har haft en stark vinst- och kurstillväxt under de senaste tre åren. I bedömningen väger Forbes även in analytikernas prognoser för kommande år. Övriga svenska IT-bolag på Forbes årets topplista är Boss Media, Cell Net- work, Enea Data, IBS, och Modul 1. Listan hittar du på : http://www.forbes.com/legacy/global/2000/1030/0322101tab2_table.shtml För ytterligare information kontakta: VD Softronic, Anders Eriksson, anders.eriksson@softronic.se Telefon Softronic: 08-51 90 90 00 www.softronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00930/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00930/bit0002.pdf