Softronic lanserar ny version av fond- och försäkringssystemet ITM

Softronic lanserar ny version av fond- och försäkringssystemet ITM I samband med Softronic och ITM:s intåg på den amerikanska marknaden, vilket vi berättade om i en release förra veckan, släpper företaget en ny uppdaterad version av fond- och försäkringssystemet ITM. Den nya versionen, ITM 3.0, erbjuder bl.a. ett fullständigt stöd för Unit Link som är den i särklass snabbast växande marknaden i den europeiska försäkringsbranschen. - Vi vet att marknaden har höga förväntningar när det gäller ITM, säger Softronics VD Anders Eriksson. Därför känns det extra roligt att inom loppet av några dagar kunna annonsera två viktiga nyheter. ITM säljs via partners och förra veckan berättade vi om partneravtalet med Scruggs, som ska bana väg för ITM på den nordamerikanska marknaden och så idag kan vi stolta presentera den nya versionen av ITM 3.0. ITM uppdateras och utvecklas i takt med att den tekniska utvecklingen går framåt. En annan viktig faktor som påverkar ITM:s utveckling är givetvis försäkringsbranschen självt och aktörernas krav på systemet. Idag växer t ex Unit Linkmarknaden och givetvis är Softronic ITM anpassat för att ta marknadsandelar där. ITM 3.0 är den kompletta e-handelslösningen ITM 3.0 är den kompletta e-handelslösningen för fond- och försäkringsbranschen. I och med den nya versionen kan försäkringsbolaget, handläggare och mäklare via Internet och ITM 3.0's webbgränssnitt både säkert och lätt dela på samma information online. Mäklarna kan t.ex. agera direkt i försäkringsbolagets produktionssystem, de kan teckna både offerter och avtal direkt och vara säkra på att de senaste uppgifterna, så som kundstatus och förändringar i försäkringsprodukterna, alltid är aktuella. Med ITM 3.0 är det också möjligt att förenkla kommunikationen mellan försäkringsbolaget och slutkunden. Försäkringsbolaget kan enkelt bygga egna webbplatser, där existerande kunder får tillgänglighet till sina försäkringar för att bl.a. göra tillägg och/eller förändringar. ITM 3.0 gör det också möjligt för nya kunder att teckna/köpa försäkringar direkt via försäkringsbolagets webbplats. - Vi vet att ITM 3.0 är en unik lösning för fond- och försäkringsbolag världen över, säger Anders Eriksson. Jag vågar påstå att det inte är något system som svarar upp till den flexibilitet och förmåga att korta time-to- market för nya produkter som ITM erbjuder. För mer information kontakta Anders Eriksson, VD Softronic, 08-51 90 90 00, anders.eriksson@softronic.se Stig Martin, vVD Softronic, 08-51 90 90 00, stig.martin@softronic.se Fakta om Softronic Softronic AB är ett Internetföretag som skapar affärslösningar som bygger på nätverksekonomins logik, affärsmönster och möjligheter. Våra tjänster baseras på avancerad kompetens och erfarenhet inom modern teknik, eBiz, eStrategi och ChangeManagement. Softronic har 360 anställda och finns i Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Danmark, Estland, England, Frankrike, Spanien, Portugal och USA. Softronic grundades 1984 och är noterat på Stockholms fondbörs O-lista. Fakta om ITM Fond- och försäkringsverksamhet bygger i stor utsträckning på effektiv och rationell informationshantering, vilket ställer höga krav på försäkringsbolagens IT-system. ITM, Insurance Technology Management, är ett fond- och försäkringssystem som har utvecklats av Softronic ITM AB. ITM är ett flexibelt försäkringssystem, bl.a. kan nya försäkringsprodukter lätt skapas och vara klara i operativ miljö på bara någon vecka - detta är att jämföra med andra system som kräver månader av programmering. Vidare är systemet skalbart och fungerar för såväl små som stora bolag. ITM säljs, distribueras och implementeras via samarbetspartners och i dagsläget finns ett antal partners så som IBM i Sverige och Danmark, Rebus i England och Scruggs i Texas USA. Mer information om ITM finner du på: www.itm.softronic.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00370/bit0002.pdf