Softronic och Netwise samarbetar kring mobila eBiz-lösningar

Softronic och Netwise samarbetar kring mobila eBiz-lösningar I och med samarbetet får Softronic och Netwise en unik ställning på den svenska marknaden när det gäller förmågan att leverera verksamhetskritiska lösningar inom mobilt Internet, Internet, fast telefoni och IP-telefoni. Softronic expanderar samarbetet med Netwise AB, ett av Sveriges ledande företag inom datorstödd telefoni - CTI. Samarbetet innebär att Softronic kan erbjuda ännu djupare kompetens inom telekom och mobila Internettjänster samt att Netwise får en stark utvecklingspartner inom affärsstrategi, Internet och eBiz. - För att skapa framgångsrika mobila lösningar och webbplatser idag krävs en väl utarbetad eStrategi som innefattar alltifrån affärsprocesser, verksamhetsstöd och kommunikation till Internetbaserade lösningar som WAP och WWW, säger Softronics VD Anders Eriksson. Softronic har kompetens inom och erfarenhet av eStrategi och eBiz och jag ser mycket positivt på samarbetet med Netwise då vi kompletterar varandra inom området mobila eBiz-lösningar. - Vi vill med samarbetet kunna erbjuda våra kunder en större bredd med möjlighet att knyta våra CTI system till resten av verksamheten, säger Niklas Brättemark konsultchef, Netwise. Netwise AB utvecklar och säljer informationssystem för CTI och deras Nice- system har installerats hos över 700 kunder i Norden. Bolagets kunder utgör en majoritet av Sveriges större företag och offentliga organisationer. Netwise står i dag för över 50 procent av nyförsäljningen av hänvisnings- och meddelandesystem i Sverige och har under året etablerat dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. För mer information kontakta Anders Eriksson, VD Softronic AB, 08-51 90 90 00, anders.eriksson@softronic.se Mattias Lindström, enhetschef Internet och Mobila lösningar, Softronic AB, 08-51 90 90 00, mattias.lindstrom@softronic.se Niklas Brättemark, konsultchef Netwise AB, 08-446 58 00, niklas.brattemark@netwise.se www.softronic.se www.softronic.se/mobil www.softronic.se/wap.cs (för er som har wap-telefon) www.netwise.se Fakta om Softronic Softronic AB är ett Internetföretag som skapar affärslösningar som bygger på nätverksekonomins logik, affärsmönster och möjligheter. Våra tjänster baseras på avancerad kompetens och erfarenhet inom modern teknik, eBiz, eStrategi och ChangeManagement. Softronic har 360 anställda och finns i Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Danmark, Estland, England, Frankrike, Spanien, Portugal och USA. Softronic grundades 1984 och är noterat på Stockholms fondbörs O-lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/15/20000615BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/15/20000615BIT00730/bit0002.pdf