Sony Ericsson HBM-30 Bluetooth(TM) music handsfree

Sony Ericsson HBM-30 Bluetooth(TM) music handsfree - Musikspelare och Bluetooth handsfree i samma förpackning Sony Ericsson visar första gången idag upp HBM-30 en musikspelare för musikälskare som inte vill missa några samtal från sin mobiltelefon. Kombinatonen av Bluetooth handsfree och digital musikspelare är en av nyheterna bland Sony Ericssons portfölj av mobiltillbehör. HBM-30 är en liten, kompakt musikspelare för MP3 och ATRAC3-filer och har ett löstagbart Memory stick Duo som lagringsutrymme för musiken. Med Bluetoothfunktionen kan HBM-30 kopplas till en Bluetoothtelefon och fungera som en Bluetooth handsfree. När ett samtal kommer in, kopplas musiken från och användaren kan välja om han vill svara eller inte. Displayen visar samtidigt telefonnumret på den som ringer. Med Sony Ericssons breda tillbehörssortiment kan användare utöka funktionerna och nyttan med sin mobiltelefon på ett flexibelt sätt. FM- stereo Radio, musikspelare, och digitalkameratillbehör tar användaren in i den mobila världen av bilder och underhållning. "Sony Ericsson har alltid haft en marknadsledande produktportfölj av mobiltelefontillbehör, från Bluetoothprodukter tll den första digitalkameratillbehöret. Vi har nu ett kraftfullt sortiment för bilder och underhållning. Vi har under 2002 sålt över 1,3 miljoner digitalkameratillbehör tillsammans med våra mobiltelefoner" säger Ulf Persson, chef för Sony Ericssons tillbehörsdivision. HBM-30 kan även användas utan att vara kopplad till någon telefon. Musiken kan enkelt överföras från en PC till minneskortet. Med HBM-30 medföljer ett 64Mb Memory Stick Duo minneskort samt ett par Sony stereohörsnäckor. Produkten börjas levereras under andra halvåret 2003. Bluetoothprodukter kommuncerar med hjälp av radiovågor och tar bort behovet av att koppla ihop enheter med en kabel. Bluetooth finns i flertalet olika konsumentprodukter som mobiltelefoner, datorer, handdatorer, kameror m.m. som ett sätt att slippa onödiga kablar. Sony Ericsson har idag en marknadsledande produktportfölj av Bluetoothtillbehör och mobiltelefoner. Sony Ericsson Bluetooth telefoner är T68i, P800, T610 och T608 (CDMA). Ericsson Bluetooth telefoner är T68m, T39, R520. Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile . The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com PRESS CONTACTS: Sony Ericsson Corporate Communications Telephone: +44 (0) 208 762 5858 E-mail: info@SonyEricsson.com Any product features, specifications or statements in this document that are not historical facts are forward-looking and involve risks and uncertainties. Actual product features, specifications or forward-looking statements are subject to change. Presskontakt Sverige: Per Alksten, per.alksten@sonyericsson.com Nordisk produktmarknadchef +46 70 3476332 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01360/wkr0002.pdf