Sony Ericsson lanserar fullt stöd i P900 för säker e-post, fjärrsynkronisering samt åtkomst till företagsnät Sony Ericsson har i samarbete med ledande leverantörer av e-post och säkerhetslösningar, tagit fram applikationer för att P900 skall fungera i företagsmiljöer. P900 har stöd för remote-access, e-post, och kontors- funktioner, direkt internetaccess och telefonfunktioner som tillsam- mans med det öppna operativsystemet från Symbian, gör P900 till en av de mest flexibla företagslösningarna på marknaden. Sony Ericsson har idag lanserat P900 smartphone. P900 är baserad på den öppna Symbianplattformen och är en smart mobiltelefon med PDA/ organiser, spel och underhållning. P900 bygger vidare på den framgångsrika P800 men med ytterligare förbättringar som videoklippinspelning, 65 000 färgers TFT-skärm och utökat minne. Med P900 kan man visa och redigera Word och Excelfiler, som sedan kan sparas på Memory Stick Duo och sedan föras över till PC. För att kunna erbjuda professionella användare av P900 en riktigt mobil arbetsplattform har Sony Ericsson i samarbete med ledande leverantörer av programvara, implementerat "state of the art" funktionalitet i form av säkerhetslösningar, säker e-post och "device management" för P900. Detta gör P900 lämplig för såväl små som stora företag. För både användare och IT-avdelningar är P900 lätt att använda och att administrera. Företagsaccess av E-post och kalender. Förutom de vanliga e-postklienterna och webmailaccessen som är standard i P900 kan den även hantera ett flertal säkra företagslösningar för e- post. Det finns idag flera olika lösningar för säker e-post och kalender : Extended Systems Infowave JPMobile Psion Software Seven Smartner Synchrologic Weblicon Ericsson Mobile Visto Organiser P900 är nu förberedd för Mobilt användande med standard officeprogram. P900 är testad och verifierad med de inbyggda mobila funktionerna för mobil access med Microsoft Exchange 2003 and IBM Lotus Mobile Notes. Säker åtkomst av företagsnät med VPN P900 stöder idag flera VPN-lösningar från ledande tillverkare som: : Certicom (IPSec-based Neoteris (SSL-based VPN) VPN) Appgate (application- IBM WECM (app-centric centric VPN) VPN) Skydda känsliga data Känsliga data i din P900 kan nu skyddas med krypteringsprogramvara från Pointsec (Data access control and protection ) Effektiv applikationsutveckling För egen utveckling av applikationer för företag finns idag flera olika miljöer att utveckla applikationer i. Dessa programspråk stöds idag: C/C++ (native Symbian applications) Java MIDP 2.0 midlets (including SSL encryption) .NET Web Services applications with personalJava applications Appforge .NET Booster FOR PRESS INFORMATION, PLEASE CONTACT: Sony Ericsson Mobile Communications Per Alksten Telephone: +46 70 216 42 91 E-mail: Per.Alksten@SonyEricsson.com Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30827 Any product features, specifications or statements in this document that are not historical facts are forward-looking and involve risks and uncertainties. Actual product features, specifications or forward- looking statements are subject to change. Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile. The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00550/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00550/bild.html Pictures