Sony Ericsson lanserar Memory Stick Duo TM och MP3-spelare i sin P800 multimedia smartphone

Sony Ericsson lanserar Memory Stick Duo(TM) och MP3-spelare i sin P800 multimedia smartphone Sony Ericsson Mobile Communications meddelar idag att P800, multimediatelefonen som visades för första gången i mars också kommer att innehålla stöd för utbytbart minne Memory Stick Duo, samt MP3- spelarfunktioner. Med P800 följer ett 16MB Memory Stick som gör det möjligt att enkelt att göra backup, flytta filer, bilder och musik mellan P800 och en PC. Detta gör P800 ännu mer mångsidig då den kan fungera som telefon, PDA, digital kamera, musikspelare samt kopplas mot Internet över det mobila nätet. Memory Stick är utvecklat för att spela in, överföra och dela digitalt innehåll, t.ex videoclips, bilder, musik, tal, data och program. Ett stort utbud av kompatibla prodkter gör det enkelt att flytta information mellan produkter och människor. Dokument och bilder på P800 kan enkelt sparas på Memory Stick Duo och sedan flyttas till en PC, eller tvärt om. Det är också möjligt att skapa MP3 musik på sin PC som sen kan flyttas över till P800 där man kan lyssna på musiken i de stereohörsnäckor som följer med P800. Bilder som tas med P800 telefonens inbygdda kamera kan enkelt flyttas till en PC. Tvärtom kan bilder flyttas från PC till P800 och lagras i telefonens bildalbum eller som bakgrundsbild. Ett 16MB Memory Stick följer med P800 vid leveransen och tillsammans med det inbyggda minnet på P800 ger det totalt 28MB användarminne. Större Memory Stick minne kan köpas extra för att ytterligare utöka minneskapaciteten . För de användare som gillar spel kommer P800 att paketeras med spelet Men In Black II, från Sony Pictures Digital Entertainment. Spelet knyter an till filmen och ger en spännande spelupplevelse. Den stora färgskärmen på P800 samt det polyfoniska ljudet ger en helt ny spelupplevelse på en multimedia mobiltelefon. En specialverion av P800, model P802 kommer att finnas tillgänglig för den kinesiska marknaden. P802 klarar av kinesisk teckenigenkänning, kinesiska tecken, spel samt månkalender. P800 erbjuder möjligheter till att spela upp lokalt lagrade vidoclips eller videopclips streamat direkt från nätet. Exempel kan vara ett sportreferat, en musikvideo eller en filmtrailer. P800 innehåller också en organizer/kalender som kan hantera E-mail, kalender, adressbok, att göra- listor som kan lagras på Memory Stick minnet. Organizern kan enkelt synkroniseras mot de vanligaste PC- applikationerna. P800 klarar har även anteckningsfunktion samt klarar av att visa Word, Excel, och Powerpointfiler. Via Bluetooth kan P800 även kopplas ihop med andra Bluetoothprodukter P800 använder det öppna operativsystemet Symbian OS v7.0 P800 är en öppen systemplattform där användaren kan ladda ner företagsapplikationer, eller spel skrivna i Java och C++. Detta gör P800 till en mycket flexibel systemplattform. Öppenheten i P800 är inte enbart operativsystemet. Den integrerade webbläsaren klarar bade av WAP, och Internet (HTML, xHTML, cHTML) P800 är en trippelbandstelefon som fungerar i över 160 länder , P800 Kommer att lanseras på marknaden under tredje kvartalet i år. (Q3 2002) Mer information om Memory Stick finns på: http://www.memorystick.com Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile. The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com För mer information, vänligen kontakta: Sony Ericsson Mobile Communications Jakob Rydén Produktmarknadschef, Nordic region Telefon: +46 70 347 63 32 E-mail: jakob.ryden@SonyEricsson.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00840/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00840/wkr0002.pdf