Sony Ericsson och Handango gör det möjligt att köpa och ladda ner applikationer direkt till P800 och P900 smartphone. Sony Ericsson har tillsammans med Handango, marknadens ledande leverantör av mobila programvaror tagit fram en ny applikation som gör det möjligt att ladda ner nya program direkt till sin P800 eller P900. Programmet heter Sony Ericsson Application Shop Client. Med denna applikation kan användaren hitta och köpa nya program direkt från mobiltelefonen. Application Shop Client är utvecklad i samarbete med Bitween, en italiensk programvaruutvecklare som utvecklar programvara för P800 och P900. Programmet körs lokalt i telefonen och erbjuder ett smart användar- gränssnitt som gör det enkelt och effektivt att ladda ner nya applikationer. Ett stort utbud av applikationer finns, som spel, underhållning, reseprogram, affärsapplikationer, samt smarta nyttoapplikationer från Handangos applikationskatalog med över 500 titlar. Nya uppdateringar av katalogen hämtas med funktionen "Uppdatera Katalog" i telefonen. Katalogen visar produktinformation, beskrivningar, skärmdumpar, recensioner och priset direkt i telefonen. Ofta kan även en demoversion laddas ned. För att säkerställa att all information kommer fram under nedladdning så innehåller Application Shop Client en funktion som säkerställer att en säker nedladdning sker även om det blir avbrott i kommunikationen. Nedladdningen fortsätter utan problem när man kopplar upp sig igen. Att köpa program via Application Shop Client sker på ett enkelt och säkert sätt via en "säker plånbok" Betalningen sker säkert och krypterat. "Sony Ericsson is committed to make the every-day life of our consumers easier, at the same time as helping operators and service providers increase mobile data usage and subsequently the Average Revenue per User. We are convinced that the possibility to download value-adding applications to phones over-the-air will contribute to both, and will bring the Sony Ericsson Application Shop closer to the user," säger Rikko Sakaguchi, senior vice president och head of Product & Application Planning på Sony Ericsson. "The launch of the Application Shop Client with Sony Ericsson is a significant milestone for Handango. The client extends Handango AMPP, our provisioning platform directly to the phone and delivers an incredible, intuitive user experience. Using the Application Shop Client, mobile operators can expose their entire base of users to downloadable goods, driving adoption and wireless data revenue," säger Laura Rippy, chief executive officer på Handango. Sony Ericsson har haft stora framgångar med sin webb-baserade applikationsshop som startades tillsammans med Handango i mars 2003. Webbshoppen innehåller många bra och roliga applikationer till Sony Ericsson smartphones samt till T610 och Z600. Den nya Application Shop programvaran är kompatibel med Sony Ericsson P800 & P900 och finns på http://www.sonyericsson.com/applicationshop FOR FURTHER INFORMATION, PLEASE CONTACT: Sony Ericsson Mobile Communications Per Alksten Telephone: +46-70-216 42 91 E-mail: per.alksten@sonyericsson.com Handango , Ashley Walker E-mail: ashley@handango.com Telephone: +1 817-548-2192 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30830 Any product features, specifications or statements in this document that are not historical facts are forward-looking and involve risks and uncertainties. Actual product features, specifications or forward- looking statements are subject to change. Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile. The company's management is based in London, and it has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com Handango is the leading provider of mobile downloads, bringing over 35,000 applications and 25,000 digital media titles to market through an extensive global distribution network that reaches more than six million mobile users each month. Handango's application management and provisioning platform, Handango AMPP, has been chosen as the mobile software delivery platform for Nokia, Motorola, Sprint, Orange SA, Sony Ericsson, Palm, Microsoft, Sony, HP, Handspring, SEGA Mobile, Sharp Electronics and more than 100 others. For more information, visit www.handango.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00560/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00560/bild.html Pictures