Sony Ericsson och THQ Wireless i samarbete om mobila spel.

Sony Ericsson och THQ Wireless i samarbete om mobila spel. Sony Ericsson och THQ Wireless(TM), ett dotterbolag till det börsnoterade THQ Inc. (NASDAQ NMS: THQI) har idag annonserat ett samarbete inom mobila spel där THQ kommer att utveckla och erbjuda licensierade och fria spel för nya kommande mobiltelefoner från Sony Ericsson. I avtalet med THQ ingår att THQ skall leverera både inbyggda och nedladdningsbara spel till nya Sony Ericsson mobilelefoner baserad på Java och andra systemplattformar. Spelen är utformade för att kunna laddas ner från det mobila nätet ner till telefonen. Samarbetet mellan THS och Sony Ericsson är en viktig del av båda företagens strategier för mobil underhållning. Ett nära tekniskt samarbete kommer att säkerställa spännande och attraktivt innehåll för de nya mobilelefoner som kommer att lanseras. Samarbetet kommer att ge båda företagen möjlighet att expandera sina möjligheter med mobile gaming. Adam Comiskey, Commercial Director, THQ Wireless, säger: "We are delighted to enter this important partnership with Sony Ericsson, one of the premiere mobile phone manufacturers around the world. With colour phones launching globally this year, coupled with exciting new phones emerging through next year, the prospect of launching games based on our popular licences on new Sony Ericsson phones is an exciting one. Additionally, providing embedded content for Sony Ericsson's advanced phones will enable mobile phone users around the world to engage in high quality interactive content irrespective of which network they subscribe to." "Med start i år 2002, med prisvärda mobiltelefoner med färg, samt nya spännande produkter med gaming och färg 2003, gör att vi ser att mobil underhållning och spel har en enorm potential." säger Cyrus Allen, Vice President Content & Applications på Sony Ericsson. " "Vi vill förse våra kunder med en attraktiv gaminglösning som gör det enkelt för kunden att ladda ner fler attraktiva spel från nätet via sin operatör. Vi ser mycket positivt på samarbetet med THQ och vi kommer tillsammans med dem att lansera många fantastiska spel till våra nya mobiltelefoner."säger Cyrus Allen. About Sony Ericsson Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile. The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com About THQ THQ Inc. develops and publishes interactive entertainment software worldwide for a variety of hardware platforms including PC CD-ROM, wireless devices, and those manufactured by Sony Computer Entertainment America Inc., Nintendo and Microsoft. The THQ web site is located at www.thq.com. The THQ Wireless website is located at www.thqwireless.com. FOR MORE INFORMATION, PLEASE CONTACT: Asam Ahmad THQ/Senior PR Manager +44 1483 767656 THQ/Investor Relations +1 818 871 5095 Sony Ericsson Corporate Communications +44 (0) 208 762 5858 info@SonyEricsson.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00800/wkr0002.pdf