Sony Ericsson presenterar nytt GPRS/Wireless LAN PC kort

Sony Ericsson presenterar nytt GPRS/Wireless LAN PC kort. Sony Ericsson presenterar idag GC79, ett nytt GPRS/Wireless LAN PC kort för all som vill arbeta mobilt. Genom att kombinera GPRS och WLAN uppkoppling erbjuds både global flexible access och snabb lokal uppkoppling - "det bästa av två världar". Man kan enkelt och snabbt skicka och ta emote-post, SMS och fax samt surfa på Internet så väl som på företagets intranät. GC79 kommer att finnas tillgänglig i Q2 2003 i Europa och Nord Amerika, följt av en vidare global lansering. GC79 kombinerar GPRS/HSCSD nätverksuppkoppling med WLAN access till Internet och företagsnätverk, vilket erbjuder konstant trådlös access - en maximal mobil lösning. Tillgängligheten och nyttan av WLAN växer framförallt på den europeiska samt den amerikanska marknaden. Fler och fler hotell, kaféer, flygplatser, kontor, och t.o.m. ombord på flygplan, erbjuder trådlös uppkoppling (IEEE 802.11b) via en lokal accesspunkt som erbjuder hastigheter upp till 11Mbps. Sony Ericssons nya PC kort, GC79, erbjuder bredast möjliga urval av uppkopplingar mot nätet. Användaren kan starta dagen med en kopp kaffe vid närmaste kafé, läsa tidningen på nätet och ta en hastig blick över senast inkomna e-postmeddelande via kaféets WLAN access punkt. Väl på kontoret, kopplar han/hon upp sig var helst önskas; receptionen, mötesrummet, fikarummet - utan kablar som binder till en fast arbetsplats, och man har samma access och hastighet som om det vore uppkoppling via Ethernet. Efter lunch, på flygplatsen i väntan på att flyget skall avgå, hinner vår användare med att snabbt ladda ner några dokument som behövs inför kommande möte, vilket görs via flygplatsens WLAN access. Väl framme, skickas de e-postmeddelande som skrevs under resan, och då GC79 erbjuder GSM trippelband med global access i över 175 länder på fem kontinenter behöver man inte oroa sig över varken kablar eller andra anslutningsprodukter, och mobiltelefonen kan lämnas fri för inkommande och utgående samtal. "Detta växande antal mobila användare som kräver total frihet att koppla upp sina dator efterfrågar tillgång till information oberoende var de befinner sig i världen. Sony Ericsson lever upp till deras krav genom att erbjuda möjligheter till snabb, flexibel, trådlös global kommunikation", säger Anders Franzén, Corporate Vice President och ansvarig för Business Unit M2M inom Sony Ericsson. "Med GC79, vidgar vi vår befintliga produktportfölj av PC kort till att nu även inkludera WLAN vilket är något som dagens marknad starkt efterfrågar." Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile . The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=24427 PRESS CONTACTS: Sony Ericsson Corporate Communications Telephone: +44 (0) 208 762 5858 E-mail: info@SonyEricsson.com Nordic contact : Jon Brännström, Ansvarig för Mobile Computing Mobile Computing, M2M Com, Sony Ericsson Telefon: +46 8 404 89 24 Any product features, specifications or statements in this document that are not historical facts are forward-looking and involve risks and uncertainties. Actual product features, specifications or forward-looking statements are subject to change. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01400/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01400/bild.html Pictures