Sony Ericsson presenterar T200, en bastelefon med GPRS, Trippelband och EMS-meddelanden Sony Ericsson presenterar idag mobiltelefonen T200. T200 erbjuder fupnktioner som många konsumenter letar efter: Enkel att använda, GPRS, SMS, EMS och spel till ett attraktivt pris. Telefonen är en trippelbandstelefon som gör att den kan användas i 5 världsdelar i över 160 länder. Produkten kommer att finnas ute på Nordiska marknaden under sommaren. T200 kan kopplas ihop med en digital kameratillsats CommuniCam MCA-10 view, som gör det möjligt att ta bilder och skicka vidare som E-post till andra mottagare. Bilderna kan lagras i telefonen eller i ett webbalbum. Bilderna kan också kopplas ihop med den personliga adressboken "picture phonebook" så att man kan se en bild och namn på den som ringer. T200 innehåller 5 underhållande spel, Ballpop, Q, Path, Pulldown och Tennis. Den inbyggda kalendern håller reda på möten och andra aktiviteter som inte bör glömmas bort. T200 levereras i två färger: Ebony Black, och Ice blue. Tillsammans med lanseringarna av T300 och T600 idag visar Sony Ericsson upp en stark portfölj av trippelbandstelefoner för massmarknaden. Tillsammans med de tidigare avancerade multimediatelefonerna som tidigare visats i år har Sony Ericsson en mycket stark produktportfölj som täcker både massmarknadsprodukter och avancerade multimediaprodukter. För enkel och snabb access till mobilt internet har T200 en separat internetknapp som gör att man direkt kommer igång med WAP. T200 använder GPRS och har en inbyggd WAP 1.2.1 browser. Med upp till 13 timmar taltid och upp till 220 timmars standbytid förenar T200 enkelhet, nöje , bilder, meddelanden och WAP till ett attraktivt pris. För den kinesiska marknaden finns även modellen T202 med kinesiska menyer och kinesiskt språkstöd. För mer information, vänligen kontakta: Sony Ericsson Mobile Communications Per Alksten Produktmarknadschef, Nordic region Telefon: +46 70 216 42 91 E-mail: per.alksten@SonyEricsson.com Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile. The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=19858 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00830/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00830/wkr0002.pdf