Sony Ericsson T310 - färgtelefon med spel och med Activision's Tony Hawk's Pro Skater 4® - Ett kultförklarat action sports konsolspel i mobilen Idag på ett trettiotal evenemang i världen visar Sony Ericsson upp T310 - en färgtelefon med coola spel och bilder. I telefonen ligger en av de mest sålda konsolspelstitlarna 2002, Activision's Tony Hawk's Pro Skater 4®, som nu gör sin debut som mobilt spel i T310. Telefonen börjar levereras på den nordiska marknaden under mars månad. T310 med Pro Skater 4® lanseras i Europa, Latinamerika and Asien T310 erbjuder mycket bra spelkänsla med sin joystick och färgskärm. Tillsammans med T310´s vibrerande force feedback och 32-toners polyfoniskt ljud så har konsolspelen kunnat anpassats så mycket som möjligt till den mobila världen. Konsumenterna kan köra Tony Hawk's Pro Skater 4® så fort de har startat igång sin T310. De kan spela 3 nivåer och välja olika åkare, inklusive Tony Hawk. Tony Hawk's Pro Skater 4® följer med T310 telefonen genom ett samarbete mellan Sony Ericsson och Jamdat Mobile, en ledande förläggare av mobila spel. Spelaren kan sedan ladda ner andra spel eller nya spelnivåer via WAP och det finns idag över 50 speltitlar till T310 tillgängliga. Tillsammans med MCA-25 ett digitalkameratillbehör som kan kopplas till T310 utgör T310 en telefon med utmärkta möjligheter till att kunna skicka MMS med personliga bilder, ljud och text. -Allt i samma meddelande. Med gratis PC-programvaran från Sony Ericsson MMS Home Studio kan man enkelt skapa egna MMS-meddelanden på en PC för att sedan skicka over den till telefonen. "T300 var den första massmarknadsprodukten med MMS, nedladdningsbara spel och kamerafunktionalitet, och med T310 stärker vi vår position inom detta segment" säger Jakob Rydén, Nordisk produktmarknadschef på Sony Ericsson. För Sony Ericssons kunder som är operatörer erbjuder Sony Ericsson ytterligare spelnivåer till Tony Hawk's Pro Skater 4®, samt andra actionsport spel som Kelly Slater's Pro-Surfer(TM) och paket med MMS-mallar, skärmsläckare och polyfoniska ringsignaler baserade från spelen. Dessa utnyttjar de fulla möjligheterna med 32 toners polyfoniskt ljud på T310. Andra mobila spel från Jamdat som t.ex. Jamdat Bowling kommer också finnas för T310 som en del av samarbetet mellan Sony Ericsson och Jamdat. "We are pleased to partner with Sony Ericsson to bring exciting mobile phone content to Europe," säger Mitch Lasky, CEO för Jamdat Mobile Inc. "Jamdat partnered with Activision to co-publish Activision's "O2" action sports titles including Tony Hawk's Pro Skater 4® for mobile phones. This is a key part of our vision to drive the adoption and future success of nextgeneration mobile entertainment." fortsätter Lasky. För den amerikanska marknaden kommer en GSM 850/1800/1900 version T316 att lanseras i kvartal 2 Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile . The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com JAMDAT Mobile Inc., based in Los Angeles, CA - USA, is a leading provider of mobile entertainment products, services and enabling technologies to wireless carriers, independent developers and publishers around the world. JAMDAT's unique combination of creative and technological expertise has positioned the company as the preferred mobile entertainment partner for wireless carriers, handset manufacturers, infrastructure companies and independent developers worldwide. For further information, please visit: www.jamdatmobile.com Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=24425 PRESS CONTACTS: Sony Ericsson Corporate Communications Telephone: +44 (0) 208 762 5858 E-mail: info@SonyEricsson.com Any product features, specifications or statements in this document that are not historical facts are forward-looking and involve risks and uncertainties. Actual product features, specifications or forward-looking statements are subject to change. JAMDAT Mobile Inc. Gaude Lydia Paez, Account Supervisor Burs on Marsteller Los Angeles, California - USA Telephone: + 1 (310) 226-3035 E-mail: gaude_paez@lax.bm.com Presskontakt Sverige: Jakob Rydén, jakob.ryden@sonyericsson.com Nordisk produktmarknadchef +46 70 3476332 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01380/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01380/bild.html Pictures